Skip to content Skip to footer

5 idei de pachet pentru copiii care merg la școală

Un pachet cu mâncare sănătoasă oferă copilului nutrienții necesari pentru o creștere și dezvoltare adecvată. Prin furnizarea unei varietăți de alimente nutritive, îi asiguri aportul necesar de proteine, carbohidrați, grăsimi sănătoase, vitamine și minerale esențiale. Rolul pachetului este, în primul rând, să îi furnizeze energia necesară pentru a-și îndeplini sarcinile școlare și a rămâne concentrat pe parcursul zilei. 

Mâncarea adecvată ajută la menținerea nivelului de zahăr în sânge, împiedicând astfel senzația de oboseală și letargie. Astfel, copilul are mai puține șanse de a fi tentat să cumpere sau să consume alimente nesănătoase de la automatele și magazinele de lângă școală. În acest mod, se previne consumul excesiv de alimente procesate, bogate în zahăr, grăsimi saturate și sare.

  1. Sandviș sănătos

Un sandviș sănătos ar trebui să aibă următoarele componente: pâine integrală, o sursă de proteine, legume și grăsimi sănătoase. O alegere sănătoasă de pâine este una din grâu integral sau din alte cereale care furnizează fibre, vitamine și minerale. Aceasta contribuie la stabilizarea nivelului de zahăr în sânge și menținerea senzației de sațietate.

Urmează să adaugi o sursă de proteine slabe, cum ar fi: carne slabă (de exemplu, piept de pui, curcan sau pește), mezeluri de înaltă calitate, ouă, tofu, hummus sau brânză slabă. Proteinele sunt importante pentru creșterea și construirea țesuturilor musculare și a celulelor noi.

Adăugarea de legume, cum ar fi roșii, castraveți, salată sau ardei gras, aduce un plus de valoare nutritivă, în special fibre, vitamine și minerale. Legumele ajută la menținerea sănătății digestive și susțin funcționarea optimă a organismului.

Un sandviș sănătos poate conține grăsimi sănătoase din surse precum avocado, nuci sau semințe. Aceste grăsimi sunt esențiale pentru absorbția vitaminelor liposolubile și pentru susținerea sănătății sistemului nervos.

  1. Gustări sănătoase

Prin includerea gustărilor bogate în nutrienți, cum ar fi fructele și legumele, pachetul cu mâncare poate stimula funcționarea creierului și spori performanța cognitivă. Un copil bine alimentat este capabil să se concentreze, să învețe și să rețină mai ușor informațiile.

Printre cele mai îndrăgite fructe de către copii amintim: bananele, piersicile, nectarinele, perele sau căpșunile. Îți recomandăm și alte fructe sănătoase și cu un conținut scăzut de zahăr: afine, zmeură, kiwi, mure sau portocale.

  1. Caserolă cu mâncare gătită

Cele mai citite articole

Avantajul unui astfel de pachet este că mâncarea gătită în casă este puțin procesată și conține mai puțini aditivi și conservanți. În același timp, oferă nutrienții esențiali de care copilul are nevoie și îți permite să ai control asupra ingredientelor utilizate.

Iată câteva sugestii de preparate: carne la cuptor și cartofi natur, orez cu legume și carne, carne la grătar cu garnitură de legume mexicane nepicante, hummus cu sticksuri din morcovi sau castraveți.

  1. Shaorma sănătoasă

Copiii sunt încântați atunci când primesc la școala preparate inedite, iar shaorma face parte din această categorie. Bineînțeles că nu îi vei pune ingredientele utilizate în restaurantele tip fast-food, ci vei adapta rețeta pentru a fi una sănătoasă.

Pentru început alege o carne slabă, precum pieptul de pui sau vită fără grăsime și gătește-o la cuptor sau la grătar. Înlocuiește sosurile grase, precum maioneza sau sosul picant, cu alternative mai sănătoase, cum ar fi iaurtul grecesc sau dressingurile făcute în casă cu iaurt și verdeață. 

Folosește o lipie integrală sau o variantă făcută din cereale integrale, pentru a obține un conținut crescut de fibre și nutrienți și, în final, adaugă o varietate de legume proaspete, cum ar fi salata, castraveții, roșiile, ceapa și ardeiul gras. Acestea vor oferi culoare, textură și aport suplimentar de vitamine și minerale.

  1. Deserturi cu o cantitate redusă de zahăr

Nu există copil care să nu își dorească să consume ceva dulce și nu le poți răpi această plăcere. În schimb, le poți oferi alternative la fel de gustoase și sănătoase. Din când în când, poți include în pachet o felie de plăcintă cu mere sau afine, budincă de chia cu miere, unt de arahide și banane, panna cotta cu lapte de migdale, tarte cu fructe sau pandișpan cu zmeură.

Acestea sunt doar câteva exemple de preparate pe care le poți pune în pachetul celor mici. Încearcă întotdeauna să alegi ingrediente naturale și să utilizezi zahărul cu moderație, astfel încât să asiguri o alimentație optimă copilului tău.

Sursa foto: pexels.com

Cele mai citite articole