Ce înseamnă ținute office?
Share your love
Angajatorii au practici diferite atunci când vine vorba de implementarea codurilor vestimentare în companiile lor. Unii respectă regulile vechi și îi obligă pe angajați să se îmbrace obligatoriu într-un anumit fel (în bănci, mai ales). Alții, ținând cont mai mult de confortul persoanelor angajate, le permit să vină la birou în orice ținută doresc (fără însă a depăși limita decenței, evident).
Există anumite principii de bază ale unei ținute de birou corecte. Femeile chiar au de unde alege pentru că, deși e vorba de o ținută specială, există o varietate de rochii office, bluze și pantaloni eleganți, sacouri pentru job moderne și cardigane practice.
Codul vestimentar de birou: ce culori trebuie alese la job?
Codul vestimentar de birou nu prea oferă culori vii, luminoase pentru ținute (în afară de angajații ce lucrează în publicitate sau divertisment). Culorile standard pentru anumite domenii specifice sunt percepute mult mai bine de angajați și potențialii clienți (dacă se lucrează cu publicul).
Fiecăreia dintre ele i se atribuie anumite valori. Albul înseamnă pace și armonie, tonurile de gri sau bleumarin modestie, nuanțele pastel delicatețe.
Nuanțele de alb și negru sunt utilizate în principal în stilul de îmbrăcăminte de afaceri, în timp ce zonele de business smart și business casual permit haine office în tonuri de bej și pasteluri.
O femeie de afaceri care nu vrea să poarte doar cele două non-culori, poate să se orienteze și spre rochii mov cu o croială simplă, serioasă, spre ținute în nuanțe de cărămiziu, spre bluze feminine purtate cu un costum cu linii un pic masculine.
Codul vestimentar spune că, mai presus de orice importantă, este armonia. Elementele individuale de stil pentru job trebuie să se potrivească 100%. Simplitatea este regula de aur în această privință, pentru că sunt eliminate în acest mod greșelile vestimentare.
Haine office: ce ar trebui ca să eviți?
Fiecare loc de muncă are propriile sale reguli, dar în general trebuie să se evite:
- machiajul puternic, prea strălucitor la job;
- piese vestimentare realizate din materiale cu modele pregnante sau transparente;
- fustele scurte, ce se opresc mult deasupra genunchiului;
- tocurile foarte înalte;
- outfit-urile multicolore sau care sunt realizate și materiale în culori puternice;
- cămășile albe și costumele negre (dacă respectivul cod vestimentar din firmă nu impune din start așa ceva);
- sandalele cu modele fanteziste, saboții prea casual, adidașii.
Moda la birou pentru doamne și domnișoare
Femeile la locul de muncă ar trebui să-și păstreze aspectul îngrijit și serios. Acest lucru este deosebit de important în cazul secretarelor care sunt adesea primele persoane de contact într-o companie.
Prin urmare, doamnele ar trebui să aibă grijă ca să aibă un machiaj discret, coafura și unghiile perfecte.
Este suficient ca o femeie să aleagă o fustă mult prea scurtă sau o bluză care să sublinieze excesiv decolteul pentru ca stilul ei să fie prilej de bârfă printre colegi și temă de dezaprobare pentru clienți.
Modestia în ținutele office este de bază și ea. Prin urmare, femeile ar trebui să evite la job excesul de bijuterii (maximul este de două piese, preferabil de dimensiuni reduse).
Pantofiisunt, de asemenea, o problemă importantă la o ținută office pentru femei. În primul rând, trebuie să fie curați și de calitate bună. În plus, unele companii cer și acoperirea degetelor picioarelor. Tocul este binevenit cu condiția ca înălțimea sa să nu depășească 5-7 centimetri. De asemenea, nu este potrivit ca femeile să vină la birou cu picioarele goale. Dacă decid să poarte o fustă, ar trebui să poarte ciorapi colanți. Aceștia pot fi de culoarea pielii, negri sau gri, după caz.